La meva república


Fa una colla d'anys, potser el 63 o 64, tenia un estudi a la plaça de les Castanyes. Mireu bé la foto. El balcó de la pancarta correspon exactament al meu espai. La casa pertanyia a la família Servitja, que hi havia tingut un magatzem de productes destinats a sastres i modistes, crec. Sé qui hi havia treballat el meu pare - va començar el dia que feia els 14 anys.


El pis era molt ampli i el tenia llogat en els meus temps en Ramonet Carbó, ceramista, el qual ens en va fer parts a mi i en Carles Vivó. L'estudi d'en Vivó donava a l'altra carrer, el de les Ferreteries Velles. En Carbó pagava 200 pessetes de lloguer per tot el pis i ens cobrava 200 pessetes a cada un de nosaltres dos per la part que ens cedia.



Algun dia explicaré més coses d'en Ramonet Carbó i del taller. Em quedo avui recordant que ens van treure del pis perquè en Carbó no pagava el lloguer i s'embutxacava les 400 pessetes cada mes. 



A la planta baixa, on ara hi ha el restaurant, en Lluís de l'Arc hi va tenir, anys després, el seu taller de marcs, l'Or Vell. 

La pancarta ha sigut despenjada

coincidint amb el dia de la raza hispànica 2018. 

Però ja hi torna a ser.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Els Lladó de can Pip, o a l’inrevés